Nat ondergoed

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Telkens verlies ik vocht en soms slijm uit mijn vagina. Erg vervelend om steeds nat ondergoed te hebben. Kun je dit tegengaan door bekkenbodemspieroefeningen te doen? Welke oefeningen kun je dan doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Bij vaginaal vochtverlies is de eerste vraag: waar komt het vandaan. Wanneer het urine is, spreken we over incontinentie. De vraag is dan wat voor soort incontinentie. Daarvoor moet je de huisarts bezoeken. Soms is bekkenbodemoefentherapie een goede optie. Bespreek dit met je huisarts.

Hier lijkt meer sprake van vaginale afscheiding. De ene vrouw heeft dat meer dan de andere. Soms is er een speciale oorzaak in het spel, bv. eeen vaginale infectie. Wanneer je veel vaginale afscheiding hebt kun je met je huisarts bespreken of er reden is voor verder onderzoek, en wat de behandelopties zijn. Oefentherapie heeft bij vaginale afscheiding geen zin.

Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

medisch