Verlangen naar een volgende kindje

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik heb een kindje van 2,5 jaar en een kindje van een jaar. Mijn verlangen naar een volgend kindje is ineens enorm sterk, echt heel sterk. Ons jongste kindje slaapt nog helemaal niet door. Kost veel aandacht en energie. Maar mijn verlangen word zo groot. Wat moet ik hier mee? Is dit normaal? Ben ik klaar voor volgend kindje? Ik weet dat we kinderen van de Heere krijgen, maar heb zo’n sterk verlangen. Ook kijk ik veel filmpjes van bevallingen en zwanger zijn. Ik zit ook stiekem namen te bedenken. Sla ik hier in door?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Op uw vraag heb ik geen pasklaar antwoord. Gezinsvorming is zo’n teer onderwerp en hangt van zoveel factoren af... zeker niet alleen van het hebben van twee jonge kinderen!

Uw jongste vraagt veel energie en aandacht; dat is voorlopig toch prioriteit nummer één? Bedenk u eens hoe het zou zijn als er over negen maanden een baby bij zou zijn. Of -ook dat is niet onmogelijk- twee baby’tjes tegelijk... Ja, kinderen zijn een Godsgeschenk. Zeker, maar dat betekent niet dat we onze eigen verantwoordelijkheid voor het laten opgroeien uit kunnen schakelen.

U verlangen is u bijna te sterk, schrijft u. Voedt u dit verlangen door filmpjes te bekijken? Dat kan, maar bekijk dan ook eens filmpjes die over opvoeding gaan! Ik weet niet hoe u dat zal vinden, maar als ik soms zo’n soort programma voorbij zie komen op de televisie dan schrik ik vaak van de manier waarop men met kleine kinderen omgaat. Opvoeden is een mooie, maar ook moeilijke taak.

Bidden én werken, dat geldt altijd. Leest u maar eens alle vragen en antwoorden over dit onderwerp die al gepubliceerd zijn op het Refoweb. En ook: bespreek uw wens met uw echtgenoot. Misschien ziet hij het heel anders om snel een derde kindje te willen. En zonder hem zal het niet gaan! Eventueel is een gesprek met uw huisarts aan te raden, als hij/zij uw gezinssituatie tenminste een beetje kent.

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

gezinsvorming
2 reacties
Samanthi
Heel herkenbaar hoor, er is niets gek aan,
arr
Heel herkenbaar, we hebben ook twee kinderen. Toen onze jongste een paar maanden was wilde ik ook al wel weer... Inmiddels is hij bijna 2 en de oudste net 4, en nu lijkt het maar niet te lukken. Dus zo kan het ook nog gaan, toch anders dan ik zelf had gedacht en gehoopt. Ik probeer me er verder niet zoveel mee bezig te houden.. De Heere weet wat goed voor ons is!