Dichtklappen bij jongens

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb net een enorme serie vragen doorgekeken over het hebben van een relatie, iets wat mij (19-jarige meid) geweldig mooi lijkt. Ik heb alleen een probleem: met meiden kan ik prima kletsen, op jv bijvoorbeeld, maar zodra er een jongen bijkomt, klap ik dicht. Het maakt dan niet uit of het een jongen is met of zonder relatie en of ik hem interessant vind of niet. De overige meiden kletsen vrolijk verder, maar ik weet gewoonweg niet wat ik zeggen moet. En dan is het weer nu ook niet bepaald een interessant onderwerp. Ik kan me heel goed voorstellen dat jongens daarom mij ook niet zien staan, wat moeten ze dan nog met me? Het lijkt mij juist zo fijn en mooi om een relatie te hebben, maar wat moet je met een relatie als je niet eens wat te zeggen hebt?!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Oefen je in het op gang brengen van een gesprek. Al is het maar over het weer. Of over studie. Over het nieuws van de dag. Over wat er vandaag gebeurd is in je omgeving, alle onderwerpen zijn goed. Saai of niet, want wat jij saai vindt ís misschien voor hem wel interessant. Probeer het uit bij een willekeurige jongeman. Stel vragen, dat helpt ook meestal. En toon -oprechte- belangstelling: dat is natuurlijk heel belangrijk! Laat je niet door je ‘faalangst’ uit het veld slaan, maar zie een gesprek als een uitdaging, waar je mee wilt oefenen! Het gaat niet om ‘goed’ of ‘fout’, maar om de oefening op zich. Het tweede gesprek zal al gemakkelijker gaan dan het eerste. Let maar op!

Zorg wel dat je iets van bijvoorbeeld voetbal afweet, of de komende Winterspelen. Dát zijn onderwerpen waar de meeste jongens, cq. mannen graag over praten. En als je eenmaal de eerste stap gezet hebt, wens ik je nadere kennismaking met die ene, speciale, aardige jongen toe!

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verlegen