Hoe leg je collega's uit wat belijdenis doen is?

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Ik hoop dit jaar belijdenis te doen. Nu is de aannemingsavond op een avond dat ik moet werken en ik zal dus vrij moeten vragen. Hoe leg ik op een duidelijke manier uit aan onchristelijke collega’s wat belijdenis doen precies inhoudt. Juist omdat ik niet kan zeggen dat ik bekeerd ben, vind ik dit erg lastig. De paradox ‘belijdenis moeten doen, maar ook niet te kunnen’ is erg lastig uit te leggen aan mensen die er eigenlijk vanuit gaan dat iedereen die in de kerk zit ook echt gelovig is.

Antwoord

Beste jonge vriend,

Mijn antwoord kun je lezen in het hoofdstuk uit mijn boek “Omgang met God.” Ik hoop dat je daardoor duidelijkheid krijgt.

Je kunt het hoofdstuk gratis downloaden in .doc of .pdf.

Met vriendelijke groet,
Ds. C. G. Vreugdenhil