Stichting Uit het Woord der Waarheid

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Ik kreeg op een beurs een dik folderpakket van stichting Woord der Waarheid in mijn hand gedrukt. Toen ik thuis de folders inkeek, viel mij op dat je er allemaal geestelijke boeken kunt bestellen over onderwerpen waar ik wel meer over zou willen lezen. Echter, ik ken geen enkele auteur. Het lijken wel evangelisatieboeken voor Nederland. De boeken zijn in vele talen vertaald. Mijn vraag is: zijn deze boeken geschikt om te lezen? Ik bedoel, wordt er de waarheid in verteld? Ik wil geen boeken lezen waar dwalingen in worden beschreven. Het lijken me wel boeken die eenvoudig zijn om te begrijpen.

Antwoord

De stichting Uit het Woord der Waarheid gaat uit van de Vergadering der Gelovigen. Wat zij geloven en vinden staat in dit artikel.

3 reacties
CeesW
Ik ben bekend met veel boeken van Uit het Woord der Waarheid.

Deze boeken zijn niet allemaal heel eenvoudig maar wat ik altijd er in proef is een diep verlangen om gehoorzaam te zijn aan de Heere en Zijn Woord. Maar van welke uitgeverij een boek ook afkomstig is: het blijft altijd belangrijk om dingen zelf te toetsen aan Het Woord en om te vragen om de leiding van de Heilige Geest.
AHHK76
Het is echt uit het Woord der Waarheid wat zij door willen geven en ja misschien ook naar hun eigen tradities... maar ja die eigen tradities hebben we dat toch allemaal? Ieder op zijn manier, naar zijn opvoeding en/of smaak hebben wij onze ideeën en leggen we de dingen uit. Daar ontkom je niet aan!
Lekkerbek
Ik zou zelf ook voorzichtig zijn als ik de schrijver niet ken. Je hebt er niets aan als je boeken gaat bestellen en t blijkt dat je er niet achter kunt staan.

Zelf las ik pas uit de kast van mn ouders een boekje van ds van Reenen, wat staan hier rijke lessen in! Ik heb toen op marktplaats zitten struinen naar meerdere boeken van hem, van ds Kersten, ds Lamain......
Zonder de hedendaagse predikanten tekort te willen doen (daar heb ik ook heel wat boeken van in mn kast staan) kan ik wel zeggen dat er een enorme rijkdom in deze boeken verborgen ligt.
Ik weet niet uit welk kerkverband je komt, zelf ben ik van de gergem, maar ieder kerkverband heeft goede schrijvers!