Sint is vroeg dit jaar

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan een dominee uit de Ger. Gem. Ik weet dat het nog een beetje vroeg is, maar toch wil ik alvast mijn vraag stellen. Sinds eind augustus liggen de eerste pepernoten/chocoladeletters alweer in de winkel. Als kind heb ik altijd Sinterklaas gevierd en keek ik ook vaak naar de intocht van de Sint, maar is dit wel verantwoord? Toen ik in de winkel moest kiezen of ik wel of geen kruidnoten zou kopen kwam de volgende vraag in mij op: is het wel bijbels verantwoord? Kinderen laten geloven dat Sinterklaas bestaat en dat ze er als ze groot genoeg zijn er zelf achterkomen dat Sinterklaas niet bestaat. Is dat geen liegen en bedriegen? Afgezien van de gezelligheid, die het met zich meebrengt of mee kan brengen kan ik rustig ‘Sinterklaas-eten’ kopen en kijken naar dit spektakel of kan ik de hele gedoe rondom Sinterklaas beter achter me laten omdat het wellicht in strijd is met Gods Woord.

Een jongere, die zoekt naar antwoorden op vragen.

Antwoord

Zoeken op 'Sinterklaas' bovenaan deze site levert veel antwoorden op.