Kinderen op catechisatie in andere gemeente

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Wij hebben twee HHK-gemeenten in ons dorp. De gemeente waar wij lid zijn is vacant. Zijn we verplicht om onze kinderen op catechisatie te doen waar ze lid zijn of mogen ze ook naar de andere HHK-gemeente gaan waar wel een predikant les geeft?

Antwoord

Een predikant van de HHK die we als redactie hebben benaderd adviseert om dit persoonlijk te overleggen met de betreffende kerkenraad/kerkenraden.

Redactie Vragenrubriek

Lees meer artikelen over:

catechisatievacant
3 reacties
pannenkoek
Dat een ouderling catechisatie geeft moet toch geen probleem zijn? In grote gemeentes kan een predikant ook niet aan alle groepen catechisatie geven.
hvdijk66
@pannenkoek:
Helemaal mee eens. Vaak zijn er ook nog wel andere jongvolwassenen in de gemeente die hier heel geschikt voor zijn en die een goede ingang bij jongeren hebben.
balksplinter
Bij het geven van catechisatie spelen ook didactische vaardigheden een belangrijke rol, en daarover beschikt nu eenmaal niet iedere predikant.