Haar knippen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb lang haar, tot halverwege mijn rug. Dit heb ik al heel lang. Nu wil ik eens wat anders en wil mijn haar knippen tot een klein stukje over mijn schouders. Maar er is iets dat me tegenhoudt: we moeten lang haar hebben. Maar wat is lang haar? Mag het dan helemaal niet geknipt zijn, of wordt er bedoeld dat het niet opgeschoren/tot boven de schouders mag zijn? Waar zit dan de grens? Want Afrikaanse vrouwen hebben heel kort haar, maar daar kunnen ze niets aan doen. Hoe moet ik dat zien?

Nog een tweede vraag: een kennis van me zei dat ik me daar maar niet al te druk over moet maken, dat het slechts bijzaak is. Dat betwijfel ik ook. Graag zou ik opheldering willen over deze kwestie.