De blijde kant van de Dordtse Leerregels

Ds. H. van der Ham / 2 reacties

Vraag

Ik ben bezig met een scriptie voor godsdienst die gaat over de vreugdevolle boodschap van de Dordtse Leerregels, de blijde kant van de Dordtse Leerregels. Nu vind ik het niet zo makkelijk om daar literatuur voor te vinden om me in te lezen. Weet u enkele boeken die ik zou kunnen gebruiken? Het zou me erg helpen.

Antwoord

Beste jongere,

Je vraagt naar enige literatuur. Hier volgen enige werkjes:

- C. den Boer, Om ’t eeuwig welbehagen. Van harte aanbevolen!
- W. Chr. Hovius, De Dordtse Leerregels voor iedere dag (een soort dagboek.)
- J. H. Velema, Het geheim van de volharding. Over het vijfde hoofdstuk van de Dordtse Leerregels.

Veel sterkte.

Hartelijke groet,
Ds. H. van der Ham

Tags in dit artikel:

Dordtse leerregels
2 reacties
Gerrard
Ook een optie is 'Lofzang van Dordt' van dominee Vreugdenhil
WillemB
Beste jongere,
Eerlijk gezegd denk ik dat je niet teveel in boeken "óver de DL" moet lezen, maar je moet vooral de "DL zelf" gaan lezen. Anders ga je simpel zaken overschrijven uit boeken. Laat het eens door jezelf heengaan. Daar staan zulke mooie, troostrijke en bemoedigende woorden in. Daar wordt naar het Evangelie gewezen, zoals in menige kerk niet meer wordt gehoord! Het zal je zomaar tot heil kunnen zijn! Gezegende scriptie-tijd!