Jonge kinderen seksueel benaderen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Is het fout om kinderen van onder de dertien seksueel te benaderen?

Antwoord

Ja, het is absoluut fout om kinderen onder de dertien seksueel te benaderen. Het kan en mag niet gebeuren. Kinderen kunnen daar onherstelbaar door beschadigd raken.

Ook al zouden kinderen het uitlokken (wat zeer zelden het geval is, maar door daders nog al eens als argument wordt gebruikt), dan nog heeft de oudere de verantwoordelijkheid om daar niet op in te gaan.

Als je bij jezelf die gevoelens ontdekt, kan ik je alleen maar adviseren om zo snel mogelijk deskundige hulp in te schakelen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksueel misbruik