Tinder

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Aan mevrouw Rots. Ik ben een jongeman van in de 20 en ik zit op Tinder. Wellicht bent u bekend met deze datingapp. Ik vraag me echter steeds meer af of je als christen op deze app kunt zitten. Ik heb geen verkeerde bedoelingen, maar ik heb veel negatieve dingen over Tinder gehoord; een derde zit er voor de seks, het draait vooral om het uiterlijk en velen zijn onchristelijk. Maar moet ik het gebruik van Tinder daarom laten? Wie weet zit er een christelijk meisje voor me bij die een serieuze relatie wil?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Nee, joh, ik weet niets van dating-sites of –apps... ik ben al járen getrouwd! Of jij er gebruik van kunt en wilt blijven maken hangt van jou zelf af. Ongetwijfeld zal er wel ergens een christelijk meisje op te vinden zijn, maar die kun je ook in het ‘gewone leven’ wel tegenkomen. Kijk om je heen, bezoek gelegenheden waar je christelijke meisjes zou kunnen ontmoeten.

Dit vind je waarschijnlijk een te simpel advies, maar kennis maken lijkt me in eerste instantie beter dan ‘de versiertoer’. Kortom, versiertips heb ik niet.

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

dating
2 reacties
johnknox46
Als insider weet ik dat tinder gemaakt is om mensen zoveel mogelijk vreemd te laten gaan bedoeld om makkelijk sex te krijgen net als second love. Er is niks tegen datingsites maar wel tegen sommige daarvan. Zoek goed uit wat de visie is van dergelijke sites en vraag jezelf af wat je wil.
AHHK76
Doe alles wat je doet biddend...
Waarom geen christelijke datingsite ipv Tinder...?
Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede.