Spreuken 22:16

Ds. P. van der Kraan / Geen reacties

Vraag

Spreuken 22:16 wordt in de NBV21 heel anders weergegeven dan in de Statenvertaling. Hoe moeten we deze tekst op de juiste manier lezen/interpreteren?

Antwoord

Er worden nogal wat verschillende vertalingen van deze tekst gegeven. Ik zou (een beetje vrij) de inhoud als volgt willen weergeven: “Als je arme mensen uitbuit en rijke mensen omkoopt, zal het slecht met je aflopen.”

Met vriendelijke groet,
Ds. P. van der Kraan