Muurvast in zonden

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Help! 1,5 jaar geleden kwam een Bijbeltekst over de vergeving van zonden zo bij mij binnen, dat ik zag dat ook mijn zonden zijn vergeven. Nu val ik steeds weer in zonden (zelfbevrediging) maar ook andere zonden. Ik kan er niet mee breken, ik zit helemaal vast, muurvast hierin. Als ik met vrienden spreek over het geloof, dan spreek ik ook over Gods grote werk, terwijl ik helemaal niet meer weet of het bij mij wel echt is. Ik voel me zo ontzettend vies en goor en ben een grote huichelaar. Hoe moet het? Is er voor mij nog genade (ik las ergens in de Bijbel dat zij die het Licht gezien hebben, het Licht niet weer kunnen zien) Hoe kan ik loskomen van dit alles en hoe moet het nu?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je bent niet de enige die hiermee worstelt. Misschien heb je wat aan dit eerdere antwoord dat is verschenen in de vragenrubriek:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/22309/weer-afgedwaald/

Bekijk ook de artikelen onder de tags 'zelfbevrediging', 'geloofsstrijd' en 'terugval'.

2 reacties
Jeremiah
Er is hier veel vreemd vuur onder de mensen. Allerlei invallen hebben ze soms van teksten. Je moet daar voorzichtig mee zijn. Het beste kenmerk dat een woord uit de Schrift je heeft aangeraakt is, dat dit woord van veroordeling je met berouw God doet zoeken en als het een woord van troost is, dat je met dat woord of die belofte biddend werkzaam wordt. - Ds. C. Harinck
CorsdeKort
Zo te lezen heb je wel nood en WIL je wel uit het web van Satan loskomen. Dat feit alleen al geeft aan dat je zeker geen huichelaar bent maar dat jij (jouw geest) ernaar verlangt God te dienen!

Het lukt je alleen (nog) niet om als Koning te heersen over de zonden in de vlees (Rom 6:12). Jezus is gekomen en heeft een weg door het vlees heen gebaand. Sindsdien kunnen wij, met kracht van de heilige geest, in zijn voetstappen volgen en overwinnen over alle bewuste zonden en komen in de heiligmaking.
Onze God is een God van Wonderen en ook voor jou voor jou is het 100% mogelijk dat zich komt tot overwinning!

Voor het geval dat je "de weg" niet weet of niet begrijpt wil ik je graag "een zetje" geven. "Googel" en mail me dan maar.