Flitsen voor mijn ogen

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

De laatste paar weken zie ik regelmatig witte vlekken/flitsen voor mijn ogen. Vooral als ik een poosje tv-kijk of eventjes op mijn telefoon zit. Mijn ogen voelen dan soms ook een beetje branderig aan. Wat kan dit zijn?

Antwoord

Zie je de vlekken/flitsen met beide ogen, dan ben ik ‘gerustgesteld’. Zie je ze met één oog, dan lijkt mij het raadzaam een keer bij je huisarts langs te gaan. Het kan dan nog onschuldig zijn, maar ik zou dat dan graag nader uitvragen.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

oog