Man is gefocust op mijn borsten

C. M. Chr. Rots - de Weger / 17 reacties

Vraag

Ik ben een jonge vrouw en getrouwd met een heel lieve man. Iedere dag ben ik nog verliefd op hem. In het dagelijks leven laten we graag aan elkaar merken dat we van elkaar houden. Er is echter één ding wat mij de laatste tijd ‘dwars’ zit. Ik heb soms het gevoel dat mijn man heel gefocust is op mijn borsten, terwijl ik op zo'n moment gewoon een knuffel verwacht. Ik vind het lastig om dit tegen hem te zeggen. Enerzijds omdat ik hem niet wil kwetsen en anderzijds omdat ik niet wil dat hij het andere uiterste laat zien. Soms denk ik ook wel “ach laat maar, misschien overdrijf ik ook wel een beetje.” Maar tegelijkertijd laat het mij niet helemaal koud...

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ook dingen die lastig zijn om over te praten horen bij een samenleven binnen het huwelijk. Nu wellicht nog een klein probleem, maar straks misschien te groot om te verwoorden! Dus: gewoon bespreken met uw lieve echtgenoot lijkt me de juiste weg om u niet gekwetst te laten wórden!

Marijke Rots

17 reacties
VrouwkeZondernaam
Gewoon even over hebben! En als er ooit weer iets is dan niet wachten maar direct even over praten. Laat nooit iets tussen jullie inkomen. Hoe klein het ook is. Zorg dat je "dicht bij elkaar" blijf. Succes :) !
Lotjetol
Ik zou zeggen: geniet ervan, en bespreek het als je er moeite mee hebt.
Beter dat hij op jouw borsten is gefocust dan op die van andere vrouwen ;-)
Prisma23
Inderdaad met je man over hebben. Mijn vrouw heeft mij er ook ooit op gewezen en dat was voor mij (man) erg leerzaam.
John61
Je man kan je gedachten niet lezen, dus zeg het tegen hem. Ook voor wat betreft je verwachtingen, je wilt graag een knuffel; zeg het hem. Zonder taboes je verwachtingen, verlangens en gevoelens uiten naar elkaar is essentieel in een huwelijk.
ErikJan64
Gewon bespreken en er geen drama van maken , je bent immers met elkaar getrouwd. Het zou toch ook een eer moeten zijn als hij je borsten mooi vind. Wees gewoon eerlijk tegen hem en dat je behoefte hebt aan een knuffel. Maar ga er geen drama van maken.
Omega
Laten we eerlijk zijn, borsten zitten gewoon flink in de weg en ook nog op een prominente in het oog vallende plek. Vermoedelijk probeert je man je gewoon te knuffelen, maar schuift hij eerst wat aan de kant om er bij te kunnen ;-)
pindas83
@Omega

Nee
pindas83
@Omega

Nee, dat is het niet. Hij houdt er gewoon van en wie niet?
Het is altijd wat.. zit je er te weinig aan dan vind je ze zeker niet goed, mooi of groot genoeg.
Zit je er teveel aan dan gaat het alleen maar daarom en wil men enkel een knuffel
Erg verwarrend allemaal.
Misschien is de volgende vraag van haar man;

"Ik zit met een probleem, mijn vrouw heeft hele mooie borsten maar ik mag er niet aankomen. Ja alleen als ik het niet doe, dan mag het, zodra ik het dan doe wil ze liever knuffelen.
Help mij alstublieft want ik ga hier psychisch aan onderdoor."
Omega
@pinda83 De kans dat vrouwen zichzelf begrijpen is vrij klein. Dat wij ze ooit begrijpen is zelfs uitgesloten.
Marisa
Tjonge, de reacties hierop worden steeds dommer....
ErikJan64
Vrouwen zijn net als het weer, het moet perfect zijn. Dat vrouwen emotioneler zijn dan mannen valt te betwijfelen. Wij mannen hebben ook een emotionele behoefte en daar vallen ook borsten onder. Maar vraag mij toch af waarom doen vrouwen nou zo moeilijk over hun borsten dat begrijp ik niet en zolang vrouwen er niet over praten of er over leren praten, blijft het voor ons mannen een groot mysterie waar we dan geen antwoord op krijgen. Zijn wij mannen dan zo verkeerd bezig, wat betreft de mooie rondingen van de vrouw en moeten wij onze aandacht ergens anders op focussen, dames jullie mogen het zeggen.
arendine
Vrouwen houden in het algemeen wel van affectie en niet van gegraai. Als mannen het verschil snappen, zijn beiden blij.
Marisa
@ ErikJan64
Voor alles is een tijd en plaats.
Een vrouw houdt ervan dat je haar in de ogen kijkt als je met haar praat.
Een vrouw heeft er een hekel aan als de ogen van een/haar man tijdens een gesprek afdwalen naar haar borsten.
Een vrouw waardeert het enorm als haar man laat merken dat hij haar aantrekkelijk vindt. Een man moet leren gevoelig te worden wanneer (meer) intimiteit gewenst is, en wanneer niet.
De man van de vrouw die de vraag stelt lijkt mij ongevoelig. Hij heeft helemaal niet door wanneer hij wel en wanneer hij niet haar borsten kan aanraken.
Dat is voor die vrouw supervervelend! Net zoals het - bijvoorbeeld - voor een man heel vervelend zou zijn wanneer zijn vrouw te pas en te onpas in zijn kruis zou zitten graaien. Ik zeg het maar even heel plastisch, dat doe ik voor de duidelijkheid. Misschien komt het dan over?
Nogmaals: voor alles is een tijd en plaats en als het goed is leer je elkaar daarin kennen, aanvoelen en respecteren.
Johan100
Borsten zijn toch gewoon twee stukken vlees met melk erin? Of zie ik dat verkeerd? Vleselijk dus. Wat ik ermee wil zeggen is dat een vrouw meer is dan borsten. Ik zou me niet serieus genomen voelen als iemand alleen naar mijn borsten zou kijken. Dan zou ik bang zijn dat iemand het alleen om mijn lichaam te doen is.
pindas83
@Johan100

Kom jij van de boerderij Johan? Want dit lijkt meer op de beschrijving van een koe zoals jij het noemt.
Ik daag je uit dat tegen je vrouw/vriendin te zeggen, denk dat je een draai om je oren krijgt. ;)
Johan100
Je schijnt ze beter te kennen dan ik. Ik begin het vermoeden te krijgen dat de vraag is gesteld door jouw vrouw. Nee Pinda, ik woon in een stad. Maar letterlijk genomen heb ik gelijk toch? Natuurlijk kunnen er allerlei gevoelens optreden, dat is menselijk, maar ook door de zondeval veel verkeerde gevoelens. Het lijkt me niet gezond als je een obsessie hebt voor borsten.

Begrijp me dus goed.
Ik leg nog uit wat ik ermee bedoel. Ik hoop dat je die boodschap ook begrijpt ;)
Een vrouw is meer dan een paar borsten. De mens ziet aan wat voor ogen is, maar God ziet het hart aan kunnen we hier ook wel op toepassen denk ik.
En dat een vrouw er altijd een hekel aan heeft als iemand naar haar borsten kijkt lijkt me ook geen standaard gegeven eigenlijk. 's Zomers zijn er genoeg vrouwen die kort van stof en diep van inzicht zijn.
Goede zondag nog.
pindas83
@Johan100

Weet niet waar je uit opmaakt dat het mijn vrouw zou betreffen.
Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is aangezien zij het hart op de tong heeft en ik het allang gehoord zou hebben mocht het een probleem zijn. :)

Jij ook een goede dag nog!