Pijn in beide heupen

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Al lange tijd (9 mnd.) heb ik pijn in beide heupen. Links is veel erger. Lijkt op de pijn van een slijmbeursontsteking. Hierdoor kan ik niet lang pijnvrij wandelen. Na ongeveer 15 min. gaat mijn linkerbeen (voornamelijk voet) slepen en gaat lopen niet meer. Ik ben een vrouw van 42 jaar. Nu is mijn vraag: kan dat slepen van het been horen bij mijn heupklachten (voor mijn gevoel wel) of is het iets neurologisch?

Antwoord

Beste vrouw van 42,

Ik heb geen duidelijk beeld of idee wat de reden is van je klachten. Ik vind dit wel reden om verder te laten nakijken. Je vraag is terecht: is dit slepen door de pijn of speelt er iets neurologisch... daar is verder vragen en onderzoek voor nodig. Ik raad je aan naar je huisarts te gaan.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

pijn