Bloederig

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Vandaag zag ik op de wc dat ik bloedde ‘onderaan’. Automatisch deed ik daarom maandverband om. Toen bedacht ik dat het nog lang geen maand geleden is dat ik ongesteld ben geweest. Ik zie ook alleen bloed bij het afvegen. Het maandverband blijf schoon, terwijl ik normaal de eerste dag veel bloedverlies heb. Nu heb ik het idee dat het bloed niet eens uit de vagina komt. Wat kan dit zijn en is dit gevaarlijk?

Antwoord

Wanneer je denkt dat het bloed niet uit de vagina komt, dan kan ik er op afstand niet veel over zeggen: een wondje, bij de anus vandaan etc. Wanneer dat een keer is, geen probleem. Bij aanhoudende klachten je dokter laten kijken.

Groet,
Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

bloed(ing)
1 reactie
anna30
bekijk eens, met eventueel een spiegeltje, waar het bloed vandaan komt. Vagina? Soms hebben vrouwen een bloeding midden in een maandcyclus. Dat hoeft niet altijd iets te betekenen te hebben. (tenzij je zwanger bent, dan is het een ander verhaal)
Een bloedin(kje) kan ook uit de anus komen. Denk aan een aambei, die geeft helder rood bloed.

Als je maandverband er niet vies van wordt dan is het geen grote bloeding. Hou het even in de gaten.