Muziek downloaden

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik ben een jongere die veel met het geloof bezig is. Ik ben bezig met een boekje waarin ik dingen opschrijf die ik heb geleerd. Hierin staan ook vragen en antwoorden die ik van Refoweb heb gekopieerd. Veel vragen spelen ook in mijn leven en was blij dat ik antwoorden hier op vond. Nu is mijn vraag of dit mag. Mag ik de vragen en antwoorden kopiëren van deze site? Een andere vraag gaat over muziek. Binnenkort word ik geopereerd en moet ik (waarschijnlijk) minstens twee weken in het ziekenhuis blijven. Aangezien ik niet weet of het internet het daar goed doet wil ik op mijn mp3-speler muziek zetten. Maar nu komt mijn vraag. Vaak haal ik muziek van Youtube om die op mijn telefoon of mp3-speler te zetten. Mag dit wel, of is dit stelen?

Antwoord

Voor eigen gebruik kopiëren van Refoweb is geen probleem. Maak je het openbaar dan is daar toestemming van de afzonderlijke panelleden voor nodig.

Wat betreft Youtube: dat is afhankelijk van de bron. Als deze illegaal is dan mag het niet. Er vanuit gaande dat Youtube illegale muziek verwijdert, zou het dus mogen. Zie ook http://www.nu.nl/internet/3749503/alles-u-moet-weten-downloadverbod.html

Misschien is het een idee om vooraf te informeren naar de internetfaciliteiten in het ziekenhuis en dan Spotify te gebruiken. Dat is in ieder geval legaal.

1 reactie
mortlach
Er is altijd ook nog gewoon de radio. :-)