Jezus doorstoken

Kand. G.A. van Ginkel / Geen reacties

Vraag

Wat als je het gevoel hebt van binnen dat je Jezus doorstoken hebt? Of is dat juist een openbaring ergens van?!

Antwoord

Je opmerking is slechts een enkele zin groot. Zij roept nogal wat vragen op. Zoals: Wat zit er achter? Wat ervaar je, als je zegt dat je het gevoel hebt dat je Jezus hebt doorstoken? Wie is Jezus eigenlijk voor je?... Je opmerking roept om een pastorale ontmoeting!

De Heilige Geest overtuigt ons ervan dat Jezus niet vanwege andermans zonden, maar vanwege onze zonden werd gekruisigd. De Heilige Geest neemt je apart. Mijn zonden kostten Hem Zijn leven. In die zin geldt: ik heb Hem doorstoken!  Vanwege mijn schuld werd Hij gekruisigd. Voor mijn schuld heeft Hij voldaan. Ik bracht Hem aan het kruis.

Het is een openbaring “ergens van”: Gods liefde brengt mij Thuis.

Kand. G. van Ginkel