God voor je laten strijden

drs. J. Hoekman / 1 reactie

Vraag

Wat betekent het dat je God voor je laat strijden?

Antwoord

Dat je in alles volledig op God vertrouwt en Alles in Zijn handen legt. En dat kan met de woorden van Paulus voor wie alles buiten het kruis van Christus schade en drek was. Het is zeggen tegen de HEERE, zoals dat lied zegt: Neem Heer’ mijn beide handen.

God heeft onze strijd al voor ons op Golgotha gestreden, dat hoeven en kunnen wij -als het om de zaligheid gaat- niet zelf dunnetjes over te doen in een wettige werkheiligheid al dan niet met een godsdienstig sausje. Dus als God voor je strijd is er geen werkheiligheid meer, wel de omroep om heilig te zijn omdat Hij heilig is, maar ook dat is een werk van God de Heilige Geest is ons.

Ondertussen moeten we geen luie-stoel-christenen worden, want Filippenzen leert ons: “werk aan uw eigen zaligheid met vreze en beven ... want het is God Die in u werkt, zowel het willen als het werken.” Ja, ook het werken werkt Hij in ons!

Met broederlijke groet,
Ds. J. Hoekman,
Van de Ark op Urk

1 reactie
Duuk
2 Korinthe 9:8 En God is bij machte elke vorm van genade overvloedig te maken in u, zodat u, wanneer u in alles altijd al het nodige bezit, overvloedig kunt zijn in elk goed werk.

Wat valt hier nog aan toe te voegen?