Ouders niet in testament

mr. E. de Vries / Geen reacties

Vraag

Ik ben bezig met mijn testament etc. Ik heb zes jaar geen contact met ouders gehad en dat gaat ook nooit meer goed komen, daar is teveel voor gebeurd. Nu wil ik dat zij niks erven van mij. Hoe vermeld ik zoiets in een testament?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Als je wilt weten hoe je iets het beste in je testament kunt verwoorden, zul je daar uiteraard contact over moeten opnemen met een notaris. Deze is degene die het testament uiteindelijk opstelt. Ik kan in het kort wel alvast wat informatie geven.

Als je geen testament hebt vererft je nalatenschap volgens de wet. In eerste instantie erven je eventuele echtgenoot/echtgenote en kinderen. Als je op het moment dat je komt te overlijden niet getrouwd bent en geen kinderen hebt, erven je ouders, broers en zusters. Als je niet wilt dat je ouders in die situatie van je zullen erven, zul je een testament op moeten laten stellen waarin je je ouders onterft.

Ook in de situatie dat je ouders niet van je zullen erven is het mogelijk dat zij toch iets uit je nalatenschap zullen verkrijgen, bijvoorbeeld doordat een broer van jou erft en na zijn overlijden jouw nalatenschap weer doorvererft naar je ouders. Mocht je echt willen voorkomen dat je ouders iets van jou zullen verkrijgen, dan kan de notaris je voorlichten wat je daarvoor allemaal kunt regelen.

Groet,
Mr. Evelien de Vries

mr. E. de Vries

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Ede
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

juridischtestament