Gebruik maken van seksueel getinte plaatjes

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Er zijn al vele vragen gesteld over zelfbevrediging. Uit jullie antwoorden concludeer ik dat het niet verboden is en dat het in 'noodgevallen' kan. Als je daar dan voor kiest, mag je dan gebruik maken van seksueel getinte foto's/plaatjes van voor jou anonieme mensen zoals je er zovele van hebt op internet. Ik denk dus beslist niet aan pornografie. Niet topless enz. maar meer in lingerie. Zelfbevrediging zonder fantasie vind ik best moeilijk. Als je geen foto's e.d. gebruikt, verval je al gauw in flarden van wat je ooit gezien hebt. Dat komt dan toch op hetzelfde neer? Voor alle duidelijkheid nog, zelf ben ik vrijgezel. In dit alles zweeft bij mij ook de tekst “Iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd” (Matt. 5:28, NBV).

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je geeft met het aanhalen van deze Bijbeltekst zelf al antwoord op je vraag. Bovendien, als je opwinding moet stimuleren (op moet wekken) met plaatjes, waarom zou je dan masturberen? Zelfbevrediging is toch geen doel op zich?

Zie verder onderstaande urls:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/17226/mening-van-hulpverlener-over-masturbatie/

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/22116/masturberen/

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
Broodkruimel
Ik denk dat je toekomstige vriendin het niet zo leuk zou vinden als je fantaseert over andere halfnaakte vrouwen. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als mijn vriendin aan zelfbevrediging zou doen, maar wel als ze dat doet met behulp van plaatjes van mannen.
3parels
Op deze vraag hoeft helemaal geen antwoord gegeven te worden lijkt me. Dit weet de vragensteller zelf heel goed.