Masturberen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mag je als kind van God masturberen? Ik bedoel dan zonder enige fantasie, maar puur om de lichamelijke reactie.

Antwoord

Eigenlijk vraag je of de Heere God het goed vindt dat je masturbeert. Laat ik voorop stellen dat masturbatie in de Bijbel als zodanig nergens verboden wordt. Vele andere dingen worden wel duidelijk verboden, maar masturbatie niet. Kijk alleen maar naar de Tien Geboden die elke zondag in de kerk worden voorgelezen.

Er staan wel veel goede dingen in de Bijbel over seksualiteit, zoals dat het goed is om dat als man en vrouw samen binnen het huwelijk te beleven. Nu is het zo dat als je niet gehuwd bent,  je geen seksuele omgang kunt hebben. Dat geldt trouwens ook voor mensen die wel gehuwd zijn maar om wat voor reden dan ook (bijv. ziekte van de partner) geen seksuele omgang kunnen hebben. Die seksuele spanning kan dan behoorlijk oplopen. Het is net zo iets als dat je geen drinken hebt,  je dan dorst krijgt en als je geen eten hebt, je honger krijgt. Ik denk dat masturbatie dan een soort van noodoplossing kan zijn om zo toch van die seksuele spanning af te komen omdat het je anders behoorlijk kan bezighouden. Na afloop kun je je er toch wat vervelend over voelen. Ik denk dat het goed is dat je dan wel weer beseft hoe de Heere God seksualiteit eigenlijk bedoeld heeft. Op zich is het ook niet verkeerd je te oefenen in zelfbeheersing. Maar als die seksuele spanning op een gegeven moment echt heel erg groot wordt, dan is het niet verkeerd om dat via masturbatie op te heffen.

Met vriendelijke groeten,
Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

zelfbevrediging