Niet (altijd) in de stemming

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Hallo wij zijn 19 jaar getrouwd en mijn man heeft het liefst dat we drie keer per week of meer vrijen, terwijl ik niet altijd in de stemming ben: druk gezin (zes kids). Hij snapt dit niet. Hoe ga ik hier mee om? Niet dat we niet van elkaar houden, maar er is toch meer dan alleen dit? Verder wil ik vragen hoe ver je oraal mag gaan. Dit hoort er volgens mijn man bij als je wil genieten.

Antwoord

3 reacties
BHM
Luister samen eens de preken van Ds A van Olst over het huwelijk.
Op de site van de LCJ kan je ze vinden.
tja
Petje af mevrouw! Met 6 kinderen zou ik ook geen puf meer hebben en als het oraal moet al helemaal niet meer. Ik vraag me af wat uw man zou doen bij ziekte. Soms zijn er omstandigheden dat vrijen gewoon helemaal niet kan, dan merk je wat echte liefde is.
Johndetweede
@tsja,

wat is dat nu voor onzin? Net of 6 kinderen/oraal zin in seks per definitie zouden wegnemen.

@vraagsteller, wellicht dat, zoals bij veel drukke, getrouwde paren, jullie tijd samen over het algemeen erg beperkt is? Sommige mannen zullen deze tijd dan graag invullen zoals ze fijn vinden, nl. door seks. Terwijl u veel meer behoefte heeft aan een stuk waardering/goed gesprek/aandacht etc. Waardoor seks, wellicht, nog zou kunnen komen.

Ik ken uiteraard u beiden niet, maar kan me (door eigen ervaring) wel in de situatie inleven. Probeer samen tijd te maken, oprechte aandacht voor elkaar te hebben (advies voor uw man, maar ook voor u), neem elkaars behoeften (ook die van uw man) serieus, zonder dat dit daarmee betekent dat één van de twee altijd moet doen wat de ander wil uiteraard. Bij de meeste mannen zit achter deze behoefte vaak ook een stukje gebrek aan waardering/aandacht, wat soms ook lastig is in drukke periodes. Vooral de vrouw is dan vaak al hele dag bezig met gezin en bijkomende zaken, waardoor de man soms het gevoel krijgt er wat bij te hangen. Omgekeerd geeft hij zelf dan weer te weinig waardering voor al het werk van zijn vrouw.

En wat betreft uw laatste vraag. Dit zal echt tussen u beide gaan. Daar kan een ander geen antwoord op geven. Een stukje geven en nemen, zonder daarmee tegen je eigen gevoel in te gaan en samen eruit zien te komen.