Jongerenbijbel of Studiebijbel

drs. I. A. Kole / 3 reacties

Vraag

Omdat ik van plan ben om meer in de Bijbel te gaan lezen zoek ik nu een makkelijke Bijbel die je goed kunt begrijpen. Ik kwam een Studiebijbel tegen en een Jongerenbijbel HSV. Nu zou ik graag willen weten welke ik beter kan kopen. Een Jongerenbijbel (omdat ik zelf nog een tiener ben) of een Studiebijbel.

Antwoord

Met dank voor je vraag. Het beste is de Herziening van de StatenVertaling-/HSV-Jongerenbijbel. De HSV-tekst met allerlei zaken die helpen om de inhoud van de Bijbel te begrijpen. De HSV-studiebijbel is voor de volgende fase.
Zegen op het lezen en de studie van de Bijbel (www.hsv.info).

Met vriendelijke groet,
Drs. I. A. Kole

3 reacties
pprw
Persoonlijk zou ik gaan voor de Studiebijbel van de Herziene Statenvertaling. Hierin staat sowieso de volledige tekst van de Herziene Statenvertaling, maar dan toegevoegd met allerlei uitleg en meer duiding!
Bijvoorbeeld informatie over de achtergrond van een Bijbelboek, wanneer is het geschreven etc., maar ook aanvullende uitleg bij tekstverzen. Het is even een investering, maar bij mij leidt het tot behoorlijke verdieping.

Je kan er dan natuurlijk altijd voor kiezen om 'alleen' de reguliere Bijbeltekst te lezen, en de uitleg in een later stadium.
pannenkoek
Hij geeft aan dat ie nog een tiener is. Dan is de HSV jongeren bijbel een goede tip.

HSV studiebijbel zet hij DV op zijn verlanglijstje als ie 18 hoopt te worden ;-)
pprw
Excuses, ik was nog niet op de hoogte van het bestaan van een uitgewerkte jongerenversie van de HSV. Toen deze vertaling net uitkwam kocht ik de 'jongereneditie', maar deze onderscheidde zich enkel in de kaft van de normale uitvoering.