Glurende trainer

C. M. Chr. Rots - de Weger / 5 reacties

Vraag

Ik (meisje) speel elke week volleybal. Ik zie dat mijn trainer steeds naar mij kijkt, met name naar mijn vrouwelijke delen. Ik voel me daar niet fijn bij en vind het moeilijk om er met mensen over te praten. Ik wil dat het stopt, maar ik durf het niet aan te geven. Ik zou graag wat advies willen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Als je wilt dat het gluren stopt zul je toch iets moeten doen, want vanzèlf zal het niet gebeuren. Vraag is natuurlijk hoe je dat kunt doen. Het stoutmoedigste is dan om op je trainer af te stappen, maar je kunt er ook eens met een teamleider over praten. Dat is heus niet gek, hoor! Ik denk ook aan een voorbeeld dat ik ooit eens las over prinses Beatrix die, toen ze jong was, zich ook (altijd en overal) bekeken voelde: zij ging staan en zei (ik denk tegen een fotograaf of zo): zo ben ik van voren, (draaide zich om) en zo ben ik van achteren. Moedig en met humor! Wie weet heb je iets aan dit voorbeeld!

Sterkte,
Marijke Rots

5 reacties
Ellenoor
Wat rot voor je! Ik zou het ook heel lastig vinden om dit bespreekbaar te maken. Bij Beatrix ging het niet zo zeer om erotisch getinte blikken, lijkt me. Dat maakt het toch wat minder ingewikkeld om er wat van te zeggen.
Misschien kun je een van je medespelers in vertrouwen nemen (zonder dat iedereen er gelijk van hoeft te weten), en kan zij eens opletten of hij het ook bij anderen doet. Eventueel kun je dan samen naar je trainer toe gaan, of naar een vertrouwenspersoon van de club of zo.
tulp
Dat is vervelend zeg, zo'n glurende trainer.
Misschien kun je eens aan een teamgenoot vragen of zij ook het gevoel heeft bekeken te worden?
Samanthi
Toch denk ik dat het met Beatrix van een andere kaliber is, ik hoop dat er een vertrouwenspersoon is waar je dit mee kunt delen of misschien andere vrouwe uit je team? Heel veel sterkte.
schoenveter
Neem het in ieder geval serieus, maar probeer het niet te zwaar/groot te maken. Als je niks doet kan het erger worden en daar zijn genoeg vrouwen de dupe van geworden.
Maar als je het tegen iedereen zegt dan kan het ook erge gevolgen voor de trainer hebben, waarbij je zijn leven (werk en privé) flink schade kan toebrengen.

Probeer het luchtig of subtiel kenbaar te maken dat je ziet dat hij kijkt, als hij dan snel wegkijkt of of geschokt reageert dan is het hopelijk daarmee al gauw opgelost. Voor je eigen veiligheid zou ik dit wel doen in een openbare omgeving dat je niet alleen bent. Mocht dit niet helpen dan is het zeker verstandig om in vertrouwen 'versterking' te zoeken.
Ermelo
elke school heeft vertrouwenspersonen. Daar moet je zijn met dit probleem. Ze hebben daar een opleiding voor en hebben geheimhouding.
Aan anderen vertellen kun je beter niet doen.