Gewaarschuwd tegen de Bijbel met uitleg

Gereformeerde Bijbelstichting / Geen reacties

Vraag

In de laatst verschenen uitgave Standvastig van de GBS staat over de Bijbel met uitleg: "Het is een goede zaak dat deze uitgave jong en oud wil binden aan de Statenvertaling." Hieruit maak ik op dat de GBS niet tegen de Bijbel met uitleg is maar het juist een warm hart toedraagt. Mij betreurt het dan ook dat er wel GBS-diensten gehouden worden waar gewaarschuwd wordt tegen de Bijbel met uitleg. Mijn vraag is: hoe kan dit, terwijl de GBS geen tegenstander is?

Antwoord

De GBS is verblijd dat via de BMU onze tekst van de Statenvertaling onder veler ogen komt. Dit neemt uiteraard niet weg dat er wel vragen zijn te stellen bij de BMU. Het kan zijn dat op een GBS-bijeenkomst een vergelijking wordt gemaakt met de kanttekening(en) bij een bepaalde tekst en de uitleg van de BMU. Ook in sommige kerkbladen is dit wel gebeurd.

Vriendelijke groet,
Ds. A. van Heteren

Lees meer artikelen over:

Bijbel met uitlegbijbelvertalingen