De geestelijke banden zijn gerekt

Ds. H. van der Ham / Geen reacties

Vraag

Wat wordt er met de volgende uitdrukking bedoeld? De (geestelijke) banden zijn wel gerekt maar niet gebroken. Wat wordt er met “gerekt” bedoeld? Elkaar uit het oog verloren?

Antwoord

Beste jongere,

Ja, je hebt het goed begrepen. Het betekent zoiets als: elkaar bijna uit het oog verloren. Maar de geestelijke banden zijn toch gebleven. Geestelijke banden zijn sterk. Ze zijn door God gegeven. (Bijvoorbeeld door een verhuizing of emigratie kan het, dat banden gerekt worden, maar niet gebroken.)

Hartelijke groeten,
Ds. H. van der Ham

Tags in dit artikel:

tale Kanaäns