Horrorfilm in mijn leven

prof. dr. M.J. Paul / 1 reactie

Vraag

Ik heb een heel lastig en moeilijk verleden, ik heb echt letterlijk een horrorfilm in mijn leven meegemaakt. Ik was 14 jaar en ik was gewoon simpel met mijn broertje aan het spelen met lego. Toen mijn broertje wegliep omdat hij naar de wc moest kreeg ik ineens nare en opdringende gedachten. Opdrachtgevende opdrachten die ik ineens moest gaan doen. Hierbij kreeg ik  ook beeld, een beeld dat liet zien wat ik moest gaan doen. Dus ik deed gewoon wat er in mijn hoofd op kwam. Er is een bepaalde macht die ervoor zorgt dat je het toch gaat doen. En iets in me moest erom lachen. Ik heb de hele bovenverdieping volgestrooid met zand, het hele huis ondergesmeerd met shampoo, spullen overhoop gehaald, kasten leeggehaald en noem maar op.

Ook gebeurden er dingen die ik zelf niet deed, zoals echogeluiden in huis, de lichten gingen vanzelf aan of uit, of bepaalde geluiden die er ineens waren. Het was één grote nachtmerrie. Mijn ouders hadden eerst niet door dat ik het grootste gedeelte van dit alles veroorzaakte. Ze wisten eerst niet wat het was en hadden een paragnost ingeschakeld. Deze man had wel gelijk door dat ik de oorzaak was. Mijn ouders geloofden het niet en stuurden die man toen weg omdat ze hier toch niet zo'n goed gevoel bij hadden. We zijn bij een bevrijdingsteam in Drachten (via een dominee) terecht gekomen, alleen deze mensen waren doodsbang. Hierna een ander bevrijdingsteam, waar ik niet meer weet waar ze van waren en hoe ze heten, maar hier werden we echt geholpen en uiteindelijk na twee jaar is het ergste gestopt. Ik heb ook bevrijding gehad. Alleen ik ben nooit helemaal vrij van de opdrachtgevende gedachten geweest en ik heb er last van dat ik zelfs onbewust kan liegen, terwijl het voor mij als waarheid aan kan voelen.

Vanaf mijn 18e heb ik er een tijdje niet zoveel last meer van gehad. Alleen nu ik 21 jaar ben heb ik een aantal maanden terug een extreme terugval gehad. Ik heb een jongen die ik heel leuk vond een dreigbericht gestuurd. Ik vind het moeilijk om het verschil in te kunnen schatten wat van God is en wat van de duivel is. En de laatste tijd maak ik alleen maar dingen mee die God niet wil dat ik meemaak en er gebeurt gewoon heel veel, waardoor ik het moeilijk kan uitleggen. Er is een verkrachting geweest in mijn leven, een half jaar terug en hierna nog een soortgelijk geval maar dan op mijn stagebedrijf. En nu heb ik zelfs weer hetzelfde gedaan in mijn eigen huis wat ik vroeger ook deed. Alleen dan minder extreem.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat bepaalde gedachten die ineens komen geen kracht meer hebben op mijn doen en laten? Hoe kan het dat het verleden soms weer opnieuw opspeelt? Soms strijd ik zelfs met zelfmoord, omdat ik het gevoel heb dat het nooit echt zal stoppen en altijd maar door blijft gaan. De satan verstopt zijn aanvallen heel slim. Hij kan zich heel goed voordoen, hij kan zelfs doen alsof God tegen mij praat, of alsof het iets is van de liefde. De satan is een gruwelijk iets. Dat er eerst uitziet als iets moois, maar als hij je beet heeft dan laat hij zijn werkelijke kant zien. Ik blijf steeds terugvallen en God verlies ik steeds weer opnieuw uit het oog. Hoe kan ik een blijvende bevrijding krijgen? Er is nog veel meer gebeurd, maar als ik dat allemaal vertel wordt het een erg lang bericht.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je maakt heel wat mee en dit is nog maar een deel van de gebeurtenissen. Dat maakt het ook moeilijk om in een vragenrubriek goed op de ingewikkelde vragen in te gaan.

Het gedrag vroeger kan te maken hebben met allerlei factoren (familie, opvoeding, psychische factoren), maar er zijn ook aanwijzingen voor occulte invloeden (bijvoorbeeld de echogeluiden en de lichten). Ik heb de indruk dat je alleen op die laatste invloed let en dat je daarom ook naar een bevrijdingsteam gegaan bent. Heb je op die andere gebieden ook al eens hulp gevraagd?

Het is inderdaad geen goed idee om een paragnost in te schakelen, maar waarom geloofden je ouders niet dat jij de oorzaak was? Ontkende je dat?

Je schrijft dat de mensen van het bevrijdingsteam in Drachten doodsbang waren. Waarom? Ik vermoed dat ze dit niet waren, want die zijn heus wel wat gewend, maar wat er dan wel gebeurd is, weet ik natuurlijk niet.

Wat ik ook niet begrijp, is dat je naar een ander bevrijdingsteam bent geweest, waar je echt geholpen werd, maar dat je niet meer weet waar ze van waren en hoe ze heten. Als je hier herhaaldelijk geweest bent, zodat na twee jaar het ergste gestopt is, weet je toch nog wel iets te herinneren? Heb je geen contact gehouden? Kun je daar dan niet opnieuw heen gaan? Hebben ze je geen adviezen gegeven voor nazorg? Na bevrijding kun je op bepaalde punten extra kwetsbaar blijven en het is van belang hier heel waakzaam te zijn.

Wat de aanvallen van satan betreft: hij doet zich inderdaad vaak voor als ‘een engel van het licht’ en hij is soms moeilijk te onderscheiden. Toch kun je je wel afvragen of het echt bijbels of christelijk is wat de stemmen van je vragen. Denk je dat het van God is als je een vriend een dreigbrief stuurt?

Je maakt zoveel mee dat je echt hulp nodig hebt. Ik bedoel niet een enkel advies via deze rubriek, maar langdurige begeleiding. Is die hulp in jouw kerkelijke gemeente mogelijk? Heb je een vriend of vriendin met wie je in vertrouwen deze zaken kunt bespreken en met wie je kunt bidden om Gods hulp en bescherming?

Tot zover een paar opmerkingen en vragen bij jouw indringende hulpvraag die ik helaas onvoldoende recht kan doen.

Prof. dr. M. J. Paul

Lees meer artikelen over:

occult
1 reactie
Rkapitein
Vraagsteller,
Stuur mij een email

Ik ben bereid om de juiste hulp in te schakelen, en de weg naar bevreiding je aan te wijzen.

Deze occulte macht is zeker geen fake,
Veel mensen beseffen de kracht en de gebondenheid van de satan niet.
Maar als je er eenmaal inzit, is niks zekerder dan dat je bent gebonden aan het kwaad.

Er is bevrijding, echte bevrijding van deze duivelse machten.

Jezus Christus is gekomen om de werken van de duisternis te verbreken.
Hij heeft over hen getriomfeerd.

Dat lachen van de duivel.. zo dubbelzinnig hoe dat overkomt, en dan dat je het wil plaatsten in je gedachten.. en het niet kan omdat hen enkel en alleen leugen is wat geen grond heeft..

Verwarrend,

Broer of zus.

Ik weet niet of je al de openbaring van Jezus Christus hebt meegemaakt.

Maar voor nu, er staat in openbaringen 12:11
"En zei hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam, en het woord hunner getuigenis"

Er is kracht in het woord van God, levend gemaakt door Jezus Christus.

Als satan je aanvalt, zoek dan je toevlucht bij Hem, op Golgotha waar HIJ over de overheden en demonische machten heeft getriomfeerd.

Als satan je herinnert aan je vlees, aan je zonden, aan wie je bent, en wat dan ook..

Herinner hem dan aan zijn toekomst.
Satan moet wijken voor het bloed van het Lam.

Vestig je hoop niet op mij, want ik ben niet bij machte om je te helpen, en of je te bevrijden,
Maar deze Heere Jezus Christus waarvan ik mag getuigen, die is bij machte om je compleet in de vrijheid te zetten.

1 in bidden opzien en verwachting van Jezus Christus, en onze God en Vader door onze Heere Jezus Christus.

2 begin met lezen van de bijbel, en besef goed dat de genade van God er is.
God heeft ons Zijn Zoon gegeven tot een verzoening voor onze zonden.

Het is niet dat wij iets hebben toegebracht aan de genade van God.
Het is de genade van God die Zijn Zoon heeft gegeven, en Zijn bloed is het die ons wast en reiningt van alle zonden.

3 wij zullen vanaf deze kant voor je bidden, je ondersteunen in het gebed, want God is het die je bewaart opdat je niet zal struikelen of vallen.

Groet en zegen, en hopelijk tot snel.

Rkapitein@live.nl