Johannes 17

Ds. W. van Weelden / Geen reacties

Vraag

Johannes 17:3: “En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt.” Ontkent Jezus hier zijn Eigen Godheid?

Antwoord

Nee, want de rijkdom van het geheimenis dat wij geloven in één God, de God van Israël, wordt hier met voeten getreden. God, de ene waarachtige God, maakt zich in de Bijbel namelijk bekend als Vader, Zoon en Heilige Geest. God openbaart Zichzelf. “Alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft.” Ook al zo’n rijk geheimenis.

De rijkdom van het Woord van God laat zich niet dwingen naar wat mensen logisch lijkt. De mens tast dan mis. Want wie zal het hart doorgronden? We hoeven enkel maar Johannes 17 verder te lezen en we zien daar dat Jezus spreekt dat Hij één is met de Vader.

Ds. W. van Weelden

Lees meer artikelen over:

Drie-eenheid