Ik ben verliefd!

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben verliefd! Ongeveer drie weken geleden ontmoette ik op school een leuk meisje. Zij is fan van Ariana Grande en ik ook. Vanwege het feit dat ik een kaartje voor dat concert had weten te bemachtigen kwam ik met haar in contact. Zij had namelijk geen kaartje. Sindsdien zitten we bijna elke pauze samen en praten over onder andere haar muziek, maar ook over veel andere dingen. Elke keer als we samen zijn hebben we plezier. Zij is twaalf en ik ben vijftien, over een paar weken zestien. Ze gedraagt zich altijd heel leuk en kleedt zich goed. Het is eigenlijk het eerste meisje waar ik dicht tegenaan heb gezeten. Zelf durf ik namelijk niet zomaar meisjes aan te raken, omdat ik denk dat dat niet hoort. Ik was na één dag al door haar ‘geraakt’. We hebben veel interesses samen en kunnen daarom ook zo leuk praten. Ik wist het zeker, op zo iemand hoor je verliefd op te worden. Ik heb haar al een klein cadeautje gegeven. Ik had een schriftje gemaakt en daar leuke plaatjes opgeplakt en getekend. Dat vond ze erg leuk. Nog nooit heb ik het zo leuk gehad met een meisje. Ikzelf heb nog niet eerder een vriendin gehad. Ze vindt me wel aardig, maar ik weet niet of ze me ook leuk vindt of kan gaan vinden. Wat kan ik het beste doen? Wat is het mooist om te doen? Zal ze me leuk vinden? Staan er in de Bijbel passages over verliefdheid?

Antwoord

Beste jongeman,

Wat jij moet doen? Doorgaan met verliefd zijn! Dat is toch een heerlijke periode en een fantastisch gevoel? Doorgaan ook met jouw spontane acties (concertkaartje, cadeautje, schriftje) en gezellige pauze-gesprekjes, waarmee je bezig bent om haar te ‘veroveren’. Let goed op haar reacties, want die vertellen jou wel hoe zij het vindt!

Het móóist om te doen? Gewoon: jezélf zijn!

Passages in de Bijbel? Ja, er staat een heel Hooglied in. En lees ook maar eens hoe verliefd Jacob op Rachel was!

Ik wens je heel veel fijns toe met je vriendin, maar ik vind haar wel erg jong, hoor! Trouwens, jijzelf bent ook nog aan het groeien en veranderen. Dat is prima, hoort bij het leven. Toch mag ik wel zeggen (ik ben véél ouder dan jij, en heb de nodige levenservaring opgedaan!): loop niet te hard van stapel. Groeiende liefde is prachtig, maar ook heel téér!

Dag, jongeman, laat nog maar eens wat van je horen.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
1 reactie
Arjan
Samen toegroeien naar een leuke, eerlijke, gezonde relatie? Leuk! Goed! Doen!
Maar google even op de songteksten van Ariane Grande (vooral Bang Bang) en vraag je dan af of dit een positieve invloed zal hebben op je relatie.