Gezin is compleet

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Wij, man en vrouw, zitten met een voor ons best zwaarwegend probleem. Wij hebben inmiddels een heel gezin en zijn op een leeftijd gekomen waardoor een nieuwe zwangerschap diverse risico's met zich meebrengt en niet wenselijk is. Echter wat nu? Ik (vrouw) ben een tijdje terug na een moeilijke zwangerschap bevallen. Door diverse complicaties viel alles mij heel zwaar. Na de bevalling heel langzaam hersteld, maar mijn conditie blijft achter. Nu overwegen wij een definitieve keuze om zwangerschap te voorkomen. Hetzij door sterilisatie bij mijn man of bij mij. Echter de twijfel is er of we dit tegenover God kunnen verantwoorden... Ik wil benadrukken dat wij al onze kinderen als een zegen zien en niet als een last, maar nu -gezien conditie en leeftijd- als gezin compleet zijn in onze ogen. Maar dan vragen we ons direct af of we zo mogen denken en wat wijsheid is in deze. Want wat je ook gebruikt om een zwangerschap tegen te gaan, uiteindelijk plan je overal mee. Hetzij de pil, condoom -wat ons niet geheel veilig lijkt- spiraal mirena of wat dan ook.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zie voor het antwoord onderstaande urls en verder ons zoekprogramma in de vragenrubriek. Zoekwoord: gezinsplanning.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/11388

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/21999

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
Els
Dit is toch niet zo heel moeilijk denk ik dan..moeilijke zwangerschap, complicaties gehad , langzaam herstelt maar conditie nog steeds niet goed en op een bepaalde leeftijd zijn.....Tegelijkertijd moet u het hele gezin draaiende houden wat al een behoorlijke klus is, en het idee van een nieuwe zwangerschap bezorgt u al stress omdat u dit waarschijnlijk echt niet aankan, zowel lichamelijk als geestelijk. Ik zou zeggen, neem maatregelen want het hele gezin is verder van huis als moeder er aan onderdoor gaat en niet meer voor haar gezin kan zorgen.
En ook de mensen die zogenaamd geen middelen gebruiken maar bijv. de Lady comb, of gewoon de kalender, die plannen ook.
tja
Hmm, kan ook goed gaan met condoom hoor. Bij ons lig al 10 maar met succes.