Begin van de menopauze

drs. J. de Jongh-van Hoof / 1 reactie

Vraag

Kan een zeer lange cyclus van soms tussen 60 en 70 dagen wijzen op het begin van de menopauze? Ik ben nog geen 45. Verder geen andere verschijnselen.

Antwoord

Ja, dit is zeer waarschijnlijk het begin van de menopauze. Zie ook www.thuisarts.nl

Groeten,
José de Jongh

1 reactie
Els
Jahoor dat kan, dat begint soms al heel wat jaren voor je 50ste met vooral deze verschijnselen d.w.z. onregelmatig ongesteld zijn en dan kan het ook weer een tijd regelmatig zijn.
Het "rommelt"dan, zonder verdere verschijnselen, opvliegers komen vaak pas als de menstruatie nog langere tijd weg blijft en als je veel geluk hebt krijg je ze niet maar dat zijn geloof ik niet veel vrouwen, ik ken er in ieder geval niet 1.
Ik ben 52 en lang voor mn 50ste rommelde het, kon er niet meer van op aan. Nu sinds een half jaar menstruatie helemaal weg en daarvoor in de plaats de opvliegers, gelukkig heb ik sinds kort daar een heel goed (natuurlijk) middel voor, na zo'n beetje alles al geprobeerd te hebben!