Sexy lingerie

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

A. Mag mijn vrouw sexy lingerie dragen? B. Mijn vriendin is dol op sexy lingerie en hoge hakken en zeer strakke korte rokjes. Mag ze die dragen? Ik ben er wel gevoelig voor.

Antwoord

Antwoord A: Als het maar in de beslotenheid van het huwelijk gebeurt en het dus niet uitdagend kan werken op andere mensen en dan speciaal mannen. Verder is het zo dat zij er zelf achter moet staan en zich niet door haar man ertoe gedwongen moet voelen. Het blijkt namelijk dat mannen hun vrouwen er nog al eens toe aansporen om sexy ondergoed te dragen, terwijl de meeste vrouwen daar niets voor voelen. Dat is ook wel te begrijpen omdat een vrouw het gevoel wil hebben dat het om haar zelf gaat en niet om sexy lingerie.

Antwoord B: Ik denk dat een vrouw er niet verstandig aan doet om zich zo te kleden. Als je zo’n sexy uitstraling hebt dat dat meteen opvalt en op de voorgrond staat prikkelt dat heel erg de seksuele fantasie van met name mannen. Juist bij een man komen de seksuele prikkels heel sterk binnen via zijn ogen, dus in wat hij ziet. Dus is het goed te begrijpen dat ook jij daar wel gevoelig voor bent, zoals je schrijft. Bovendien zul jij niet alleen geprikkeld worden, maar (vrijwel) alle mannen die haar zo tegenkomen. En ik ben er van overtuigd dat je zoiets niet moet uitlokken.

Maar om even bij jou te blijven: Je maakt het elkaar dan toch wel heel erg moeilijk om de grenzen van "het niet met elkaar naar bed gaan", te respecteren. En natuurlijk spelen in de verkeringstijd seksuele gevoelens naar elkaar toe een rol, maar ik vind het zeker niet slim dit zo te benadrukken. Andere aspecten van een vrouw zijn immers veel belangrijker: of ze lief is, dat je over van alles en nog wat met elkaar kunt praten, het geloof kunt delen enzv.

Wat is de reden dat ze zich zo kleedt? Is ze bang dat ze anders als vrouw niet geaccepteerd wordt? Misschien goed om dat eens met haar door te spreken.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit in het huwelijk