Verkopingen rondom kerk

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Er worden bij ons regelmatig verkopingen gehouden t.b.v. de zending in en rond de kerk. Ik moest denken aan de tempelreiniging toen de Heere Jezus de tafels van de geldwisselaars omkeerde. Is dat nu anders? Kunt u hier misschien iets over zeggen?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

3 reacties
Samanthi
De wisselaars en duivenverkopers zaten daar voor eigen gewin, een verkoping rond cq in de kerk is voor een goed doel, dat is het verschil.
Bovendien was de tempel een heiligdom, daar woonde de Heere, de kerk kan ook een schuur zijn waar de mest aan de banken zit. Lees de geschiedenis van de Samaritaanse vrouw maar eens.
Ik hoop dat dit duidelijk voor je is.
inChristus
Kijk, hier wordt dus even gesuggereerd dat de kerk een tempel is!!
Je bent zelf een tempel van de Geest! Die "kerk" is maar een gebouw waar samenkomsten worden gehouden, waar allemaal kleine kerkjes (als het goed is) bij elkaar komen. Levende stenen!
MUS
Kerk is geen huis van God, de tempel was dat in OT wel.