Moeilijk contact met de dames

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben een jongen van 18 jaar en heb heel veel moeite met contact zoeken met meiden. Op de chat gaat het allemaal vanzelf, maar als ik ze dan een keer in het echt zie komt er niet veel meer uit dan “hoi”. Als ik gewoon in de klas/jeugdvereniging met een meisje praat heb ik nergens moeite mee, maar als ik haar een beetje ken durf ik niet te beginnen... Dit tot 'ergernis' van de dames. Heeft u tips of andere dingen waarmee u me kan helpen?

Antwoord

Beste jongeman,

Waarschijnlijk kun jezelf het beste antwoord geven op je vraag. Kijk eens kritisch naar jezelf: hoe kan het dat contact maken in de klas wel lukt en ergens anders niet. Of éérst wel en wanneer je haar kent wordt het moeilijker. Wat gebeurt er dan met jou? Ga je blozen bij gerichte aandacht, of word je verlegen, of... vul maar in. En met dát wat jijzelf invult zul je aan de slag moeten! Dat kan ik van hier af niet zien.

Handig is het om te zorgen dat je meerdere gespreksonderwerpen hebt door interesse te tonen in de wereld om je heen, interesse te tonen in het meisje van je keuze met háár interesses.

Succes gewenst en bedenk maar: oefening baart kunst!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

contactverlegen
1 reactie
Iesss
Hmmm... Dat klinkt heel bekend in de oren..
Ik ben dan wel geen jongen, maar daar heb ik ook last van.
Bij mij ligt het vooral aan dat ik te veel nadenk. Dus hoe kom ik over op hem (in mijn geval)...enz.. Het is een hele kunst om dat niet denken en 'gewoon' jezelf zijn. Dus niet gelijk en bij alles bedenken dat er een bedoeling achter zit, maar 'gewoon' gezellig kletsen met elkaar en dan leer je elkaar en anderen ook beter kennen.
Ik word er in ieder geval (iets) minder zenuwachtig en verlegen van..
En zoals al gezegd is: oefening baart kunst!!!