Komende koninkrijk op aarde

Ds. C.J. Droger / Geen reacties

25-04-2014, 09:22

Vraag

Aan een dominee van de CGK. Ik heb een vraag over het komende koninkrijk van Christus. In deze teksten vind ik een duidelijk schrijven over het komende koninkrijk op aarde. Waarom word dat in onze gemeenten niet gepredikt? Waarom wordt het altijd op het hemelse Koninkrijk betrokken? De Heere zegt dat Hij van zee tot zee zal regeren en dat kan niet op het hemelse slaan, want er zal dan geen zee meer zijn. En ook de vraag van de discipelen aan Jezus uit Hand 1:6. “Zij dan, die samengekomen waren, vraagden Hem, zeggende: Heere, zult Gij in dezen tijd aan Israël het Koninkrijk wederoprichten?” Jezus sprak het niet tegen, alleen dat het hun niet toekwam wanneer het zal gebeuren. Hand 15:16: “Na dezen zal Ik wederkeren, en weder opbouwen den tabernakel van David, die vervallen is, en hetgeen daarvan verbroken is, weder opbouwen, en Ik zal denzelven weder oprichten.” Openb. 11:15: “En de zevende engel blies de bazuin en luide stemmen klonken in de hemel, zeggende: Het koningschap over de wereld is gekomen aan onze Here en aan zijn Gezalfde, en Hij zal als koning heersen tot in alle eeuwigheden.” Openb. 15:3: “En zij zingen het lied van Mozes, de knecht Gods, en het lied van het Lam, zeggende: Groot en wonderbaar zijn uw werken, Heere God, Almachtige; rechtvaardig en waarachtig zijn uw wegen, Gij, Koning der volkeren!” Enz.


Antwoord

Beste vraagsteller,

Ik ben een dominee van de CGK, dus je vraag is naar mij toegekomen. Je vraag is: waarom wordt er in onze kerken niet gepreekt over het koninkrijk van Christus op aarde?

Ik ben het met je eens dat er veel teksten in de Bijbel staan, die heenwijzen naar het koninkrijk van Christus op (de nieuwe) aarde. Daar loopt Gods werk inderdaad op uit (2 Petr. 3:13). Ik denk dat daarover wel wordt gepreekt in onze kerken. Maar misschien zijn er dominees die dat wat minder aan de orde stellen of die de nieuwe aarde anders benoemen. Als ik zelf over de toekomst van de gelovigen preek, betrek ik er altijd de nieuwe hemel en de nieuwe aarde bij. De hemel is voor Gods kinderen een ‘tussenstation’. Ze zijn op weg naar de nieuwe aarde. Dat zal hun definitieve eindbestemming zijn. Mocht je zelf een dominee hebben, die het hier weinig of nooit over heeft, dan zou je met hem in gesprek kunnen gaan. Wellicht dat je hem iets mag aanreiken waarmee hij zijn winst kan doen. Op deze manier heb ik ook al heel wat van anderen mogen leren.

En, ben jij door Gods genade al op weg naar het koninkrijk van Christus op de nieuwe aarde?

Hartelijke groeten!
Ds. C. J. Droger

Tags in dit artikel:

aardekoninkrijk
Dit artikel is beantwoord door

Ds. C.J. Droger

  • Geboortedatum:
    10-01-1963
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Vlaardingen
  • Status:
    Actief
152 artikelen
Ds. C.J. Droger

Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties

Terug in de tijd

Waarom wordt er aan Goede Vrijdag zo weinig aandacht besteed? Iedereen gaat gewoon naar z'n werk en naar school en 's avonds ga je 'nog even' naar de kerk! Maar aan Pasen worden zelfs twee dagen gewij...
Geen reacties
25-04-2006
Is het niet bedenkelijk dat er geen bijbelteksten genoemd worden in kanttekening 55 bij Romeinen 4:25 voor zo’n belangrijk geloofspunt? Ook in Handelingen 17:31 is dat niet het geval, waar in feite ...
Geen reacties
25-04-2023
Hoe kan het dat je als Oud. Ger. Gem. lid je uiteindelijk aansluit bij een hervormde gemeente (waar gezangen worden gezongen, enz.) Dit is een onmetelijk groot verschil! Ik kan het dan ook echt niet p...
Geen reacties
25-04-2006
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering