Op zoek naar Bijbelcursus

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Al een tijdje ben ik op zoek naar een schriftelijke Bijbelcursus, die dicht bij de Statenvertaling staat. Ik heb wel enige Bijbelkennis, maar zou zo graag me nog meer willen verdiepen in Gods Woord en vragen maken over de bestudeerde stof. Het is best moeilijk om zo iets te vinden, want de meeste Bijbelcursussen die ik tegen kom lijken gemaakt te zijn voor mensen die nog helemaal niets, of bijna niets, van de Bijbel af weten. Zou u me verder kunnen helpen?

Antwoord

5 reacties
Vogel55
Misschien is de CGO-cursus een goed idee. Kan je op diverse plaatsen volgen en is heel leerzaam. Ik deed zelf de A en B cursus en heb er veel geleerd. De CGO gaat uit van de Ger. Gem. maar je hoeft geen lid hiervan te zijn om de cursus te volgen.
Vogel55
Voor een schriftelijke Bijbelcursus kun je terecht bij diverse kerken van de GerGem. Kijk eens op Google.
Chantal89
Ik volg als PKN-er (Bond-er) de CGO. Ik leer daar heel veel van en ik ga er met veel plezier er naar toe.
Maar ik weet dat er van de Bond en van de HHK ook zoiets is.
Daarnaast kan je ook een dagboek of een Bijbelstudieboek kopen. Hiervoor zou je eens op de volgende site kunnen kijken: http://www.bijbelstudieboeken.nl/ .
Succes verder!
mieptruus
Hoi Vraagsteller,

Als je een CGO wilt doen van de ger gem ,heb ik nog wel boeken liggen. Je mag mijn mail opvragen.
klaasje74
Bedankt allemaal voor het mee denken. De CGO cursus lijkt me heel mooi om te doen, maar ik vind het wat pittig in mijn gezin, om op zaterdagochtend niet thuis te zijn.
Ik denk er over na. Fijn dat er zulke reacties komen.