Online bijbelstudie

B. Noteboom / 2 reacties

Vraag

Ik zou graag een bijbelstudie volgen via de computer. Het moet wel de Statenvertaling zijn. Heeft u meer informatie voor me?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Gaaf hè, dat er mogelijkheden zijn voor online bijbelstudie. Een goede bijbelstudie is als het goed is in zijn verband en vanuit de grondtekst bekeken. Daarom zijn ze veelal met iedere vertaling (dus ook met de Statenvertaling) te gebruiken. Ik wil je aanmoedigen je eigen Statenvertaling erbij te houden én zo studies te volgen/lezen. Wanneer er dan teksten vermeld staan in een andere vertaling, dan zoek je het gewoon in jouw bijbeltje op!

Op www.internetbijbelcursus.nl vind je prachtige mogelijkheden! Starterscursussen vind je op ikzoekgod.nl of waaromjezus.nl. Andere mogelijkheid is om de Online Bijbel (studie editie) aan te schaffen. Hierbij kun je elke gewenste vertaling erbij zoeken. Wél betaal je daarvoor zo'n 100 euro. Dan heb je wel wat en voor persoonlijke Bijbelstudie kun je nooit teveel betalen, toch?!

Hartelijke groet en succes bij de zoektocht,
Bert Noteboom

B. Noteboom

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Almere
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    * Jeugdevangelist in Almere
    * Lid van Chr. Gem. 'De Wegwijzer'
    * Koordirigent / liedschrijver

Tags in dit artikel:

bijbelstudie
2 reacties
Unionist
De manier waarop ik vaak via internet aan BIjbelstudie doe, is het beluisteren van prekenseries. Zo staan op www.prekenweb.nl series van ds Vreugdenhil over Abraham, Jona en Nehemia. In die preken wordt de Bijbel heel nauwkeurig uitgelegd. Dat geldt ook (en misschien nog wel meer) voor de preken van ds. R. van Kooten, die je kunt beluisteren via www.hhgapeldoorn.nl In het prekenarchief van www.cgkmiddelharnis.nl staan vers-voor-vers Bijbelstudies van ds. P. den Butter over Jozua en Richteren. Ook zeer de moeite waard!
debbie
beste, er is een bijbelstudie ook op refoweb, via msn,
daar hoop ik binnenkort weer mee te beginnen,
je kunt me via mijn mailadres bereiken:
debora4446@hotmail.com