Vrouw van Kain

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Hoe kan dat in Genesis 2 wordt gesproken over een vrouw? Genesis 4:17: "En Kain bekende zijn huisvrouw, en zij werd bevrucht en baarde Henoch; en hij bouwde een stad, en noemde den naam dier stad naar den naam zijns zoons, Henoch."  Waar komt de vrouw van Kain vandaan? Adam en Eva hadden toch alleen maar zonen?

Antwoord

1 reactie
Jvslooten
Gen. 5 v. 4 zegt: ´´Adams dagen waren, nadat hij Seth verwekt had, achthonderd jaar; en hij verwekte zonen en dochters.´´ Volgens de joodse overleveringen drieëndertig zonen en drieëndertig (of drieëntwintig) dochters, om precies te zijn.