Met wie trouwde Kaïn?

J. Bayense / Geen reacties

Vraag

Met wie trouwde Kaïn toen hij vluchtte naar het land Nod. Er waren toch niet meer vrouwen dan Eva alleen?

Antwoord

Ik begrijp je vraag. In de eerste hoofdstukken van Genesis wordt namelijk maar over vier personen gesproken: Adam, Eva, Kaïn en Abel. Toch betekent dit niet dat er niet meer mensen waren. Als Kaïn op de vlucht gaat is hij immers al volwassen. In die tijd zijn er bij Adam en Eva al meer kinderen geboren. Het kan moeilijk anders dan dat Kaïn met een zuster van hem is getrouwd.

J. Bayense

Lees meer artikelen over:

Kaïn