Man gestalkt

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Er zit mij -ruim 20 jaar getrouwd en kinderen- iets dwars. Mijn man wordt (althans dat vind ik) gestalkt door een vrouw per mail. Van mijn man z’n kant zijn er nooit verliefde gevoelens geweest voor deze vrouw. Van de vrouw haar kant wel, want dat heeft ze destijds zelf gezegd en geschreven. Ze heeft zelfs geprobeerd om seks met hem te hebben door ergens wat af te spreken (toen ze nog in de buurt woonde). Dit is niet gebeurd en ik vertrouw mijn man hierin ook! Het probleem is dat ik het er niet mee eens bent dat zij als verleidster maar blijft mailen. Het enige wat ze wil is aandacht en een luisterend oor (zielig, moeilijke jeugd, teleurgesteld in mannen etc.). Ze beseft nu ook wel dat ze geen enkele kans maakt bij mijn man, want die is daar heel duidelijk in geweest naar haar. Dat ze toch blijft mailen zit mij dwars. Omdat zij verliefde gevoelens heeft vertrouw ik haar totaal niet en ben dus tegen dit over en weer mailverkeer tussen hen. Mijn man heeft hier geen problemen mee; die ziet er niets verkeerd in. Dat is ook zijn karakter: lief, zorgzaam, de goedheid zelve. Ze hebben elkaar maar een paar keer gezien en tijdens die momenten is deze vrouw verliefd op hem geworden. Nu is ze ver weg, verhuisd, maar het contact gaat dus verder per mail. Overigens heb ik geen inzicht in die mails, dus ik weet er alleen van als ik er naar vraag. Wat moet ik hier mee?

Antwoord

Beste mevrouw,

U kunt er niet zo veel mee als uw man het mailcontact blijft onderhouden. Dat klinkt niet aardig, maar wat zou u wíllen doen?

Uw echtgenoot controleren is geen optie, als u hem -juist ook in deze voor u vervelende situatie- vertrouwt. Zelf de mail verwijderen getuigt van controledrang. Of van kinderachtig en jaloers gedrag. Nogmaals een gesprek aangaan met uw man en hem duidelijk maken dat ú moeite hebt met dit mailverkeer, lijkt me de enige mogelijkheid.

Sterkte ermee,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

jaloers
2 reacties
arendine
Wanneer de man niet antwoordt, zal de andere vrouw op een gegeven moment stoppen met mailen. Daar ligt het probleem: de man beantwoordt de mails en die respons moedigt de andere vrouw aan weer te mailen.

Waarom zou een getrouwde man met een andere (verliefde!) vrouw willen mailen als hij weet dat zijn eigen vrouw zich daar heel onprettig bij voelt?
levensbron
vragensteller,

Wat moet dat erg voor u zijn.

Als uw man echt van u houdt stopt hij er zeker mee.
Dit kan en mag ook niet.
Nog zo lief bedoeld, op deze manier is hij niet lief voor u en hij is toch met u getrouwd en niet met die ander.
Op deze manier blijft het in stand.
Als hij er mee stopt, bloedt het van zelf dood.
Steeds maar weer blijft de relatie gevoed worden tot het misschien weer mis gaat.

Vecht voor uw huwelijk aan ga een gesprek met uw man aan.
Laat hij maar eens tonen dat hij "echt" lief is.

Dat u zijn mails niet mag lezen is niet pluis, man en vrouw moeten elkaar in alles kunnen vertrouwen.
Geen geheimen voor elkaar.

Ik wens u veel sterkte en Gods wijsheid toe.