Kliksafefilter op smartphone

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik heb een vraag, want ik wil een nieuwe telefoon met internet. Maar daar moet wel een Kliksafefilter op. Op E-mobiel zijn alle abonnementen helaas behoorlijk duur. Mijn vraag is dus: kun je ook een Kliksafe-internetfilter op een smartphone met prepaid krijgen? En zo ja, hoe? Alvast bedankt!

Antwoord

Helaas bieden wij dit abonnement niet aan. Het is dus niet mogelijk om bij Kliksafe een mobiel abonnement af te sluiten.

Met vriendelijke groet,
Herrald Koekoek,
Afdeling verkoop

Naschrift redactie op 23-06-2014:
Vanaf vandaag biedt Kliksafe een app aan – Kliksafe Mobi - om het internetverkeer op smartphones en tablets te filteren. Deze app is beschikbaar in de Google Play-store.

Lees meer artikelen over:

internet
2 reacties
handelingen2_21
er van uitgaande dat het een android- of iOStelefoon betreft, kun je deze filterproberen. zelf geen ervaring mee, maar het zal ongetwijfelt werken
android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bluecoat.k9.android
iOs: https://itunes.apple.com/us/app/k9-web-protection-browser/id407657840?mt=8

tis allicht beter dan niets en bovendien: Jezus biedt ook bescherming tegen digitale zonden!
mluther
Helaas is de smartphone nog steeds een medium waarop lastig te filteren is. Dit komt door de zogenaamde root-rechten die je nodig hebt op Android (anders werkt het niet volledig) en op de iPhone heb ik er geen ervaring mee. Verder is het in ieder geval aan te raden om het wachtwoord (om te verwijderen of te schakelen) door iemand anders in te stellen. Dat is mijns inziens ook het mankement van zulke maatregelen. Je kan er nog altijd omheen. Ja, zelfs om het filter van Kliksafe, maar dat is voor de gemiddelde internetgebruiker makkelijker gezegd als gedaan.

Blijft er dus verder nog zo'n commerciële partij als E-mobiel over. En zoals #handelingen2_21 al zegt, natuurlijk kun je je ook in het geloof op onze Heere Jezus laten rusten. Filters blijven toch lapmiddelen. Alhoewel het goed is om er eentje te hebben, kan het mensen naar mijn overtuiging juist afhouden van de Heere. Je vertrouwt meer op het filter, dan op Hem. Overigens zeg ik hiermee niet dat je dan maar geen filter moet nemen, maar verhef niet tot maatstaf voor anderen (wat helaas wel gebeurd).