Tweede Kerstdag

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Waarom hebben we Tweede Kerstdag en waar komt het vandaan?

Antwoord

Terug in de tijd

Onlangs heb ik een oude vriend ontmoet en zijn de vonken weer overgeslagen. Alleen over sommige dingen hadden we discussies, zoals het uitgaan. Ik heb mijn eigen keuze gemaakt en ben uitgegaan, hier w...
1 reactie
Als Luther strijd had, hoorde ik op een hervormingsavond, dan zei hij: Ik ben gedoopt. Dat had hij op de muur geschreven. Waarom? Kunt u dit wat meer voor me uitleggen? Welke grond van troost vond Lut...
De reden waarom er een HSV is ontstaan, is o.a. dat de taal langzaam is veranderd. Sommige woorden hebben een heel andere betekenis gekregen na verloop van tijd. Zo gaat dat nu eenmaal en daarom neem ...