John Knox

Ds. C. Harinck / Geen reacties

Vraag

Aan ds. C. Harinck. Op Prekenweb staat een preek van u uit Jesaja 55:2-3. Deze preek is een nabetrachting op het Heilig Avondmaal. U geeft hierin aan dat er een bekende preek is met als titel "De dag waarop de mens stierf" van John Knox. Ik heb hierop Gegoogled, alleen ik kan niks vinden. Weet u waar ik deze preek kan vinden?

Antwoord

Ik moet je helaas teleurstellen. Het is alleen bekend dat hij een preek met deze titel heeft gehouden. Ik denk dat er maar weinig van John Knox bewaard is gebleven. Je kunt kijken in Robert Wodrows’ levensbeschrijving van John Knox. Daar staan wel enkele verslagen in.

Ds. C. Harinck