Profielwerkstuk maken over illuminatie

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Ik moet voor school een profielwerkstuk maken over illuminatie en hoe verschillende geloofsgroepen daar naar kijken. Hoe jullie denken over de illuminatie?

Antwoord

Zoeken op trefwoord 'illuminatie' levert deze url op.

6 reacties
JackdeVries
Check: www.hetknp.org

Persbureau Het KNP is het enigste christelijke persbureau die hier artikelen over publiceert.

Wees gewaarschuwd: het Reformatorisch Dagblad heeft niet veel op met dit bureau. Ze kunnen deze artikelen niet zonder commentaar van de achterban publiceren en daarbij komt ook nog eens dat de Erdee Media Groep indirect onder de macht van Reuters en alle antichristelijke persbureaus valt door hun ATEX CMS-systeem (http://www.atex.com/customers/erdee-media-group-1.378). Bovendien werkt REFDAG samen met de Telegraaf en vele andere kranten.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2575484/1997/02/24/Katholiek-persbureau-jaagt-op-nieuws-over-Satan.dhtml
Rozijn
Ja, de genoemde site ziet er echt heel betrouwbaar uit. Niet dus. Maar misschien is het wel bereinteressant voor in je PWS, de artikelen die je daar leest, vergeleken met andere bronnen.
blijblij
@JdV: de link van Trouw lezende kom ik niet tot de conclusie dat KNP het enigste persbureau is.
Misschien wel het enige....
Nochthans
Beste vrager,
Ik ben de 4e maar tot nog toe maken ze zich meer druk over een organisatie als het antwoord op jou vraag.
Wellicht hoef ik je niet te vertellen dat illuminatie zich overal openbaart en een verschrikkelijk duivels karakter heeft, hij heeft het bedacht. Als ik het mag zeggen vind ik het geen onderwerp om uit te leggen hoe men er tegen aan kijkt. Het is een onderwerp om je omgeving er van af te houden en te waarschuwen.
Als ik weet dat iets van de duivel is heeft het de eerste prioriteit om me er verre van te houden.
Er is niets mee als je wilt weten wat het is maar als ik me er teveel in verdiep heeft de duivel resultaat want zijn enige doel is om mensen van God te houden.
Het is belangrijker te onderzoeken wat van Gods is als wat van de duivel is. Zeker kun je vertellen wat er fout aan is om te weten waar je je tegen moet wapenen en waar je het tegen kan komen. Om je er tegen te wapenen heb je God nodig.
blijblij
@nochthans: zou je mij kunnen 'verlichten' met betrekking tot je claim "dat illuminatie zich overal openbaart"? Ik herinner mij alleen het Bernini-mysterie van Dan Brown en een boek van Humberto Eco. Maar die boeken zou ik toch fictie willen noemen.
Nochthans
@blijblij: Eigenlijk omschrijf ik het niet helemaal goed, ik bedoel dat je het op veel plekken tegenkom maar je ziet het niet altijd. Ik heb me er eens een klein beetje in verdiept maar wil me er niet meer mee op houden, ik denk dat het niet goed is. Ik wist er iets van en was voor mij voldoende om te weten dat het fout is. Als ik me er teveel mee ophoud dan krijgt de duivel zijn zin. Voor mij voelt het niet goed, te spitten in de dingen van de duivel.
Kijk maar eens naar de intro van Walt Disney, bovenop de toren zie je het alziend oog, overigens niet bij elke film. Bekijk het Amerikaanse 2 dollarbiljet maar eens, er staat ergens een afbeelding met alle uitleg erbij, staat op internet als je hem niet kunt vinden heb ik hem wel voor je. Kijk maar eens op afbeeldingen via Google, er staan ook vergezochte dingen bij. Vergeet ook niet de Vrijmetselarij en de Bildenberggroep waar onze voormalige Koningin ook lid van is. Allemaal listen van de duivel, wordt zelfs wel eens geassocieerd met 666 het teken van het beest.