Meningsverschillen tussen kerken

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Zijn de meningsverschillen die kerken in Nederland scheiden vandaag nog houdbaar, of conserveren we gedateerde standpunten?

Antwoord

Sommige zijn houdbaar en andere niet. Maar we moeten niet denken in categorieën van landelijke kerkverbanden. We kunnen beter denken op het niveau van plaatselijke gemeenten, of gemeenten in een wijk of een straat of een buurtschap. En dan hoeven we niet zo over kerk-scheidende verschillen en kerk-verbindende overeenkomsten te denken, maar dan denken we in de gemeenschap der heiligen waarin we ons laten gezeggen door Gods Woord.

Ds. W. Pieters

Lees meer artikelen over:

eenheid