Jeuk

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

De laatste tijd brandt mijn vagina en jeukt deze. Ik vroeg mij af of dit komt doordat ik er wat vaseline op had gesmeerd voor na het scheren, maar per ongeluk is hiervan een beetje in de vagina gekomen. Het is de gewone ongeparfumeerde vaseline (petroleum jelly).

Antwoord

1 reactie
anna30
Je kunt geen jeuk krijgen van vaseline. Dat is juist heel neutraal en zal geen schade aanrichten.
Als je in de vagina jeuk hebt dan kun je last hebben van een schimmelinfectie. Hiervoor kun je zalf halen bij een drogist, of je kunt er mee naar de huisarts gaan.
Een schimmeltje komt bij vrouwen heel vaak voor en is niets ernstigs, wel erg vervelend.