Jezus, leven van mijn leven

Ds. M.F. van Binnendijk / Geen reacties

Vraag

Een gezang zegt:  "Jezus, leven van mijn leven, Jezus, dood van mijne dood." Wat betekent die zinsnede?

Antwoord

In Jezus' opstanding vind ik het nieuwe  leven hier op aarde met het eeuwige leven. In Christus' dood wordt -vanwege Zijn verdienste der verzoening aan het kruis volbracht- mijn verdiende dood (Genesis 3) de dood aangezegd. Anders gezegd: Jezus neemt mijn dood van mij af, ontneemt de dood alle rechten op mij en mijn leven. En daarbij schenkt Hij mij een nieuw en eeuwig leven.

Ds. M. F. van Binnendijk,
Rotterdam

Lees meer artikelen over:

gezangen