Vrouw bemoeit zich overal mee

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik heb een vrouw die overal tegen is en zich overal mee bemoeit. Alles wat ik doe wordt negatief beoordeeld. Maar ze wil wel altijd op de hoogte blijven van wat ik doe en loopt als een hondje achter me aan omdat ze zelf geen beslissingen kan of durft te nemen. Maar als ik ze neem wordt ze neurotisch en is ze overal tegen, Ik heb er genoeg van. Ik heb m'n hele leven hard gewerkt om het gezin bijeen te houden en te verzorgen. Zij heeft nooit een baan gehad, alleen het huishouden gedaan en leuke dingen met de kinderen. Ik ben het echt zat. Heb m'n best gedaan om alles te verzorgen en brood op de plank te krijgen en heb geen zin om nog een vrouw van 70 achterna te lopen omdat wat ik doe toch altijd verkeerd is.

Antwoord

Beste meneer,

Wat is uw vraag? Ik lees een verhaal van een verdrietige en teleurgestelde echtgenoot, maar géén vraag, dus waar moet ik op reageren?

Ik kan op dit moment slechts zeggen: Gode bevolen!
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

bemoeial
3 reacties
sydneylover
@Vraagsteller: volgens mij moet u de vraag die u hier stelt bijna 1 op 1 woordelijk tegen uw vrouw zeggen. Ik vermoed dat u een tamelijk zachtmoedig persoon is die conflicten mijdt en bepaald gedrag met de mantel der liefde bedekt.

Het komt sterk op mij over dat uw vrouw een soort van jaloers op u is omdat u kennelijk wél uw verantwoordelijkheid neemt/hebt genomen .
Volgens mij wordt het tijd om toch heel duidelijk aan haar te maken dat haar gedrag u leegzuigt en dat u wilt dat dat stopt. Wordt u zelf vast ook weer gezelliger van..
levensbron
Beste meneer,
Komt u eindelijk met uw vrouwtje samen thuis te zitten en blijkt dat het niet lekker loopt tussen u en uw vrouw.
U moet begrijpen dat ze altijd haar eigen weg is gegaan en nu is daar op eens ( een man) ‘haar liefhebbende man ‘die dagelijks om haar heen bivakkeert.
Dat is voor haar ook even wennen.
Ook zij heeft haar leven lang ‘ gewerkt ‘
Opvoeden en een huishouden runnen is niet niks hoor.

Probeer uw eigen ding te doen en zij ook.
Maak goede afspraken met elkaar.
Het is belangrijk dat u ook samen dingen onderneemt.
Waarschijnlijk moet u elkaar weer ‘ hervinden ‘
Maak eens een compliment,’ wat heb je weer lekker gekookt, wat zie je er mooi uit.’
Neem onverwacht een bloemetje mee.
Er zijn zoveel complimentjes te bedenken.
Een spontane actie is ook leuk,’ ga je mee lekker fietsen ‘
Ga een keer met haar mee shoppen en toon dan wel belangstelling.
Pak een jurk uit het rek en zeg’ deze lijkt me leuk voor jou, die zal je vast goed staan ‘
Vrouwen zijn erg gevoelig voor complimentjes en waardering.

Probeer eens een poosje niet te reageren op dat gevit van haar.
Daar zal ze stil van worden en gaat zij aan u vragen, wat is er met jou aan de hand.
Dan kunt u vertellen dat het u allemaal heel hoog zit en dat u het ‘zat ‘bent.
En desnoods dit schrijven ( uw vraag en antwoord) aan haar laten zien.
Dan kan ze zien dat u er ECHT mee zit.
Zo had u de toekomst niet gezien nu u fijn van uw pensioen kan gaan genieten.
Lees samen de Bijbel en probeer de vruchten van Heilige Geest na te leven.
Wees lankmoedig jegens haar.
Ik gun u een fijn samen zijn, het leven is maar zo kort.
Gods zegen toegewenst.
Gandalf01
Mij klinkt het meer alsof u jaloers bent op uw vrouw. U moest hard werken, terwijl uw vrouw lekker thuis zat, een beetje voor het huishouden zorgde en veel tijd met de kinderen door kon brengen. Tijd die u wellicht liever zelf met uw kinderen heeft doorgebracht. Nu zijn uw kinderen waarschijnlijk al het huis uit, althans, dat maak ik op uit uw verhaal. Voor uw vrouw blijft er nu niemand meer over om voor te zorgen dan u, u moet begrijpen dat het erg moeilijk moet zijn geweest voor uw vrouw toen uw kinderen een voor een het huis verlieten en zelfstandig werden. Wellicht moet u dit eens met uw vrouw bespreken. Haar laten weten dat u begrijpt dat het lastig is dat zij nu alleen u nog over heeft om voor te zorgen. Maar dat u nu het gevoel heeft dat zij uw verstikt in goede bedoelde bemoeienissen. Wellicht kunt u samen in een goed vertrouwelijk gesprek weer nader tot elkaar komen. Doe er de moeite voor, vecht voor een goede relatie, zoiets gaat niet vanzelf.